Struisvogels, waterval, walvissen en wijn - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Jong - WaarBenJij.nu Struisvogels, waterval, walvissen en wijn - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sanne Jong - WaarBenJij.nu

Struisvogels, waterval, walvissen en wijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Er is weer een week voorbij en we hebben weer prachtige dingen van Zuid Afrika mogen zien. Ten eerste natuurlijk bedankt voor al jullie berichtjes! Leuk om te horen dat iedereen het fijn vindt dat ik zo aan het genieten ben! ;)

De vijfde dag van ons verblijf zijn we vertrokken uit Kaapstad. Nadat we de Tafelberg en de bruisende stad achter ons hadden gelaten, reden we een prachtig berglandschap binnen. Steile rotsen, droog en apen langs de weg. Wat wil je nog meer! Dit landschap veranderde al snel in wat lagere bergen en glooiende heuvels met heel veel wijnvelden. Het zonnetje scheen en we hebben heerlijk kunnen picknicken bij een wijnboerderij, met een lekker glas wijn erbij… Vakantie!!.. De rest van de dag hebben we route 62 gevolgd en genoten van prachtige uitzichten. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Oudtshoorn. Een stadje wat vooral beroemd is om zijn struisvogels. In het door de hoteleigenaar aangeraden restaurant hebben we heerlijk en veel gegeten. En struisvogel is echt lekker! De volgende ochtend hebben we een tour gedaan op een struisvogelboerderij. Lekker toeristisch. Maar leuk om de beesten van dichtbij te zien, op een struisvogelei te staan en even op een struisvogel te zitten. Wat een grote en sterke beesten zijn het!

Nadat we de toerist hadden uitgehangen zijn we doorgereden naar Knysna. Over wederom een prachtige bergweg zijn we richting de kust gereden. In Knysna bleken we een heel huisje voor ons alleen geboekt te hebben! Een mooi houten hutje aan de lagoon. Knysna staat bekend om zijn lekkere seafood en oesters. Dus ik heb me maar eens aan de oesters gewaagd. En ze waren best lekker. De volgende dag zijn we naar het Tsitsikamma National Park geweest. Een prachtig nationaal park dat aan de kust ligt en een indrukwekkende kustlijn heeft. Hier hebben we 2 wandelingen gemaakt. Al klauterend over rotsen werden we uiteindelijk beloond met het uitzicht op een mooie waterval! Voldaan gevoel!

Een beetje stijf van al het wandelen zijn we de volgende dag naar Hermanus gereden. Een hele dag in de auto. Maar zeker geen straf als je over de ‘tuinroute’ rijdt. Glooiende heuvels en bloemetjes langs de weg. In Swellendam hebben we 18-eeuws Nederland in het klein beleefd. Daarna zijn we naar Cape Agulhas gereden, ‘die mees suidelijke punt van die vasteland van Afrika’. Aan het einde van de dag kwamen we aan in Hermanus. Het was een beetje onduidelijk waar ons ‘hotel’ zich zou bevinden en het bleek uiteindelijk in een buitenwijk te zijn. Al rijdend door deze buitenwijk zagen we eigenlijk alleen maar villa’s… Bij het hotel Beach Villa moesten we de sleutel ophalen.. En ja hoor.. aan de overkant van de weg stond onze VILLA voor de komende twee dagen. We hadden onze beschikking over een keuken, eetkamer, zitkamer en 3 slaapkamers en dit alles in een witte beach-huis-stijl. Daarnaast een goed alarmsysteem, want toen een vriend van de eigenaar van het huis ons een rondleiding gaf, kreeg hij het alarm niet uit.. Binnen 5 minuten stond er een man van de explosieven opruimingsdienst met een grote helm, geweer op zn bovenbeen en een mes en granaat in z’n binnenzak op de stoep… veilig gevoel dus. We verbleven dus in een gigantisch beach-huis voor nog geen 13 euro p.p.p.n! Ons balkon had uitzicht op zee waarvan we de walvissen konden zien zwemmen in de zee! De volgende dag heb ik samen met Maartje een whale-watching-boottocht gemaakt en hierbij veel walvissen van heel dichtbij gezien!

Momenteel zitten we in Stellenbosch. Gisteren hebben we een wine-tasting-tour gedaan en heel veel lekkere wijn geproefd! Was erg gezellig ;)
Vandaag hebben we afscheid genomen van Christine en Maartje, zij vliegen nu terug naar Nederland. Morgen nog een dagje samen met Marjolein en dan gaat ook zij naar huis. Zaterdagochtend vlieg ik naar Johannesburg, waar ik zondag Renate ontmoet. De vakantie is voorbij.. het avontuur in het ziekenhuis aan de andere kant van Zuid-Afrika kan beginnen!

X Sanne

  • 31 Augustus 2012 - 02:07

    Rosa:

    hey Sanne,
    jullie hebben er een flinke tocht op zitten zeg! Knap dat je op de struisvogel kon blijven zitten! Ben je er ook door 1 gekust? Leg ik je ng wel uit. Succes met je eerste werkdagen!

  • 31 Augustus 2012 - 07:08

    Anja:

    Heerlijk ...ik geniet mee met je avonturen. Xxx

  • 31 Augustus 2012 - 08:00

    Daisy:

    Hoi Sanne! Wat een gave dingen ben je aan het meemaken zeg! Klinkt voor nu als en top vakantie. Werken gaat nu beginnen lees ik (ook erg interessant en leerzaam lijkt me) dus wil je erg veel succes wensen. Liefs en knuffels van ons

  • 31 Augustus 2012 - 09:22

    Little Bro:

    Wat een verhaal weer. Super mooi! Mooiste is nog wel dat je na die paar weekjes werken wéér vakantie hebt :). Dat beloofd wat! Dikke kus!

  • 31 Augustus 2012 - 09:58

    Bastiaan:

    Klinkt goed. Ik heb besloten in het vervolg ook alleen maar in villa's te overnachten met uitzicht op walvissen
    Geniet ervan: het werken wordt vast ook heel leuk

  • 31 Augustus 2012 - 12:22

    J. De Jong Haana:

    lieve Sanne geweldige reis maak jij ik geniet van je verslag en je fotos
    '
    nog veel plezier en een dikke kus van OMA XXX'

  • 31 Augustus 2012 - 12:43

    Opa:

    Hoi Sanne eindelijk heb ik je terug gevonden een gedeelte had ik wel gelezen maar door omstandigheden was ik de kors kwijt maar zo ik gelezen heb en foto 's gezien dan heb je al waardig wat gezien. Sanne ik blijf je volgen want ik zie graag wat jij als foto sziet. Zie ik. Al weer in werkelijkheid. Met deze einig ik 's wens alle goeds. Je opa. Xxx

  • 31 Augustus 2012 - 12:43

    Opa:

    Hoi Sanne eindelijk heb ik je terug gevonden een gedeelte had ik wel gelezen maar door omstandigheden was ik de kors kwijt maar zo ik gelezen heb en foto 's gezien dan heb je al waardig wat gezien. Sanne ik blijf je volgen want ik zie graag wat jij als foto sziet. Zie ik. Al weer in werkelijkheid. Met deze einig ik 's wens alle goeds. Je opa. Xxx

  • 31 Augustus 2012 - 12:43

    Opa:

    Hoi Sanne eindelijk heb ik je terug gevonden een gedeelte had ik wel gelezen maar door omstandigheden was ik de kors kwijt maar zo ik gelezen heb en foto 's gezien dan heb je al waardig wat gezien. Sanne ik blijf je volgen want ik zie graag wat jij als foto sziet. Zie ik. Al weer in werkelijkheid. Met deze einig ik 's wens alle goeds. Je opa. Xxx

  • 31 Augustus 2012 - 13:16

    Vera:

    Ha Sanne!

    Klinkt goed! Heb nu tussen de middag hier wel een vakantiegevoel gekregen (het is hier vandaag echt herfst)! Ongelofelijk dat er alweer twee weken voorbij zijn zeg...op naar het nieuwe avontuur! Werk ze en geniet van alle mooie ervaringen!

    Liefs, Vera

  • 31 Augustus 2012 - 15:22

    Garreld En Joke:

    Klinkt erg goed Sanne. En nu aan het werk en daarna weer even vakantie. Geniet ervan.
    XXX

  • 31 Augustus 2012 - 23:07

    Ton Van Kessel:

    We leven mee met onze eigen herinneringen, geweldig!

  • 01 September 2012 - 08:34

    Marleen:

    He sanne,

    Wat heerlijk allemaal. En nog supermooi weer ook nog aan je foto's te zien. En dan zometeen aan het werk, maar volgens mij kun je dat ook niet als straf zien. Geniet ervan.

    Liefs marleen

  • 01 September 2012 - 10:12

    Karlijn:

    Ha San,
    Lijkt me super zo'n vakantie. Kon je bij cape town ook niet met witte haaien zwemmen in zo'n kooi? Nouja misschien iets voor de terugweg ;) ;)
    xx Karlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 27 Juli 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 8108

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 27 Oktober 2012

Zuid-Afrika

18 Augustus 2012 - 27 Oktober 2012

Welcome to South Africa!

Landen bezocht: